0%
Obsah: Zapomenutý malíř Bohumil Konečný
Hovoříme-li dnes o Bohumilu Konečném jako o zapomenutém malíři, jde do velké míry o paradox. Jeho knižní a časopisecké ilustrace byly ve své době známé a jejich podoba se z historické paměti vytrácela daleko pomaleji než povědomí o tom, kdo je vlastně jejich autorem. Sám Bohumil Konečný se v tom nejlepším slova smyslu snažil vycházet vstříc svému publiku. Vytvářel technicky dokonalé kresby a malby - to považoval za řemeslnou nezbytnost - a uměl je navíc spojit s očekáváním svých diváků. Většina toho, co Bohumil Konečný vytvořil, byla určena k reprodukci. Maloval sice i tradiční obrazy a mnohé z originálů ilustrací dnes visí zarámované v bytech sběratelů či přátel, jeho hlavní doménou však byly knihy a časopisy. Jeho nástroji nebyly jen tužky, pera a štětce, ale v přeneseném slova smyslu slova i tiskařský stroj. Konečného obrázky se tak mohly dostat v tisících kopií k velkému množství čtenářů.Reprezentativní monografie malíře Bohumila Konečného (1918-1990), jehož jméno je dnes známo mnohem méně než jeho dílo. Bohumil Konečný byl výjimečný a neprávem opomíjený český malíř 2. pol. 20. století. Věnoval se především ilustracím dobrodružných příběhů - např. knihy Otakara Batličky, Jaroslava Foglara (vč. Rychlých šípů), časopisy Rozruch, Mladý hlasatel, ad. Věnoval se také komiksu, reklamě a volné tvorbě. Kniha obsahuje stovky barevných reprodukcí kreseb, obálek časopisů, reklam a dalších prací.
Kniha vychází u příležitosti výstavy "Bimba – zapomenutý malíř Bohumil Konečný" (od 8. 3. 2007 - Západočeské muzeum v Plzni)
„Konečný, to byl člověk, který uměl v roce třicet sedm nebo třicet osm to, co dnes v Americe umí sotva pár desítek malířů. Byl neporovnatelný s čímkoli. Tento Bohumil Konečný, zcela zapomenut a za života neuznán, byl absolutní génius, který už jen tak nebude. To, co umím, mě naučil on. “, Kája Saudek.
Vytvořil: pan.Kchiu